Az online fogászati asszisztens

Belépés

Jelszó helyreállítás


Regisztráció páciensként Regisztráció szakemberként, intézményként Change to English

Regisztráció

4 lépés, amit érdemes megtenni a fogászat minden új munkatársáért

  • 2018-11-07 09:24:24

Még a legmagabiztosabb emberek is átélnek szorongást új munkájuk kezdetekor. Egy tervezett, a beilleszkedést segítő folyamat nagyon sokat segít az új munkatársak a rendelő működéséhez való alkalmazkodásában illetve a munkahelyhez való kötődésük kialakulásában. 

Az újonnan érkezők gyakran érzik rosszul magukat, bizonytalanok az elvégzendő feladatokban és idegennek érzik magukat az új környezetben. Az alábbi egyszerű lépések segítenek feloldani a szorongást és integrálni az új munkatársat a rendelőbe. A jó első benyomások és a betanítási folyamat helyes felépítése nagyon sokat számítanak abban, hogy az új kolléga hosszú ideig a csapat hasznos tagja maradjon.     

Az első munkanap előtt 

Küldjenek az új munkatársnak egy kis információs csomagot, ami segít neki megérteni a rendelő működésének alapjait és az ő szerepét, mielőtt munkába áll! Ez tartalmazhatja a munkaköre pontos leírását, a szerződése fontosabb pontjait illetve a rendelői munka sajátosságait.  Hogy majd semmi ne kerülje el a figyelmüket, érdemes egy listát küldeni neki arról is, hogy milyen témákat fontos érinteniük a bevezető munkanapon.   

A betanítás megtervezése 

Nem kell és nem is feltétlenül lehetséges rögtön az első napon mindent elmondani. Érdemes nagy vonalakban megtervezni, hogy milyen ütemben adják át az információkat. Munkakörétől függően az új munkatárs teljes integrációja heteket vagy akár hónapokat is igénybe vehet. Az első napon a betanítási folyamat lényegét fontos tisztázni, illetve azt, hogy milyen elemeket fog tartalmazni. A betanítás során érdemes figyelmet fordítani a rendelő értékeire, szervezeti felépítésére, a biztonsági előírásokra és persze az adott munkatárs feladataira. 


Szíves fogadtatás 

Az első nap nagyon fontos, érdemes energiát és időt fektetni az átgondolásába és a megvalósításába. Gondoskodjanak róla, hogy az új munkatárs kedves fogadtatásban részesüljön, és hogy valaki körbevezesse a rendelőben! Támogassák, hogy minél inkább otthon érezze magát, és mutassák be az összes kollégának! Természetesen a szükséges dokumentumokkal is foglalkozzanak, de ne ez legyen a meghatározó! Ha lehetséges, jelöljenek ki valakit, aki a következő hetekben vagy hónapokban válaszolni fog az új munkatárs kérdéseire! 


A betanítás hetei

A betanítási folyamat lényege, hogy az új kolléga minél pontosabb képet kapjon a rendelőről és a saját munkaköréről. A feladatai részletezése és a gyakorlati útmutatás mellett segítség lehet neki, ha minél többet megtud a csapatról, az épületről illetve az akár informális, a munkát segítő szabályokról. Figyeljenek arra, hogy a régebbi kollégáknak se legyen megterhelő ez a folyamat, ne legyen okuk türelmetlenségre! Fontos, hogy az új munkatárs betanítására, kérdéseire mindig elég idő álljon rendelkezésre, akár egyvalaki, akár többen foglalkoznak vele!

Források:

http://blog.practiceplan.co.uk/five-steps-you-should-take-with-new-starters/

https://www.dentistryiq.com/articles/2016/09/how-important-is-the-first-day-for-your-new-dental-employee.html

Meghívás