Az Aloe vera jótékony hatásai a szájápolásban

• 2019-01-29 09:37:44

Az Aloe verát évezredek óta használja az emberiség. A trópusi növény kivonata egyes kutatások szerint segíthet a fogszuvasodás megelőzésében, a szájban megjelenő gyulladások csökkentésében és a fájdalmak mérséklésében.

Az Aloe verát már az ókorban is használták bőrproblémák enyhítésére, de a szájápolásban csak az elmúlt években terjedt el. A növényben található gélnek regeneráló és nyugtató hatása van, illetve a baktériumok elleni küzdelemben is hasznos fegyver lehet.

Ősi gyógymód

Az Aloe verát évezredek óta használják sokféle kultúrában: többek között az ókori Görögországban, Egyiptomban, Indiában, Mexikóban, Japánban és Kínában is ismert volt különböző jótékony hatásairól. Nefertiti és Kleopátra szépségápolásra, Nagy Sándor és Kolumbusz Kristóf a katonáik sebeinek kezelésére használták. A XX. század harmincas éveiben sikeresen alkalmazták sugárterhelés kezelésére.

Nyugtató hatás

Az Aloe vera nyugtató hatással rendelkezik, így érzékeny fogak és íny esetén használata kifejezetten ajánlott lehet. Természetes gyulladáscsökkentő és fájdalomcsillapító hatása miatt fogászati beavatkozások után is enyhítheti a kellemetlenségeket, és gyorsíthatja a sebgyógyulást.

Természetes fogkrémek

Az Aloe vera fertőtlenítő hatása miatt a baktériumok elleni küzdelemben is hatékonynak bizonyulhat. Fogkrémek és gélek készülnek belőle, amelyek egyes tesztek szerint néhány esetben jobban is teljesítenek, mint a hagyományos fogkrémek. Használatuk a hagyományos fogkrémekhez hasonlóan csökkentheti a fogszuvasodás kockázatát, de sok esetben kevesebb káros anyagot tartalmaznak.

Kérje ki fogorvosa véleményét!

Az Aloe verából készülő termékek alkalmazása előtt is érdemes kikérni fogorvosa véleményét. Bár világszerte már sok fogorvos is használja különböző célokra, bizonyos betegségek esetében nem feltétlenül elég hatékony, vagy ritkán allergiás reakciókat is válthat ki. A legtöbb esetben azonban érdemes kipróbálni, mint a hagyományos termékek természetes alternatíváját.

Aloe Vera termékek: https://fogaszvilagwebshop.hu/lr-health-and-beauty-272/szaj-es-fogapolas-273