Fogpótlás implantátumokkal – Miért egyre népszerűbb?

• 2018-10-30 10:50:54

A fogászat fejlődése ellenére még ma is sokan veszítik el fogaikat többnyire fogszuvasodásnak, fogágybetegségeknek vagy sérüléseknek köszönhetően. Hosszú évekig a pótlásukra nem volt más megoldás, mint a fogászati hidak vagy a műfogsor. Ma azonban már érdemes implantátum behelyezésével pótolni a fogakat. De pontosan mit is jelent ez?

A fogászati implantátumok tulajdonképpen a foggyökereket helyettesítik erős alapot biztosítva a fogpótlásokhoz. A kicsi, csavarszerű implantátumok általában titánból készülnek, és sebészeti úton helyezi be őket a fogorvos vagy más fogászati szakember (például szájsebész).

Miből áll a folyamat?

A beavatkozás során a fogorvos fúr egy kis lyukat az állkapocscsontba és óvatosan belecsavarja az implantátumot, majd lezárja fölötte az ínyt. A következő néhány hónapos időszak során az implantátum biztonságosan rögzül a csonthoz. A gyógyulás után a fogorvos egy kis felépítményt rögzít az implantátumhoz, amire végül felhelyezi és rögzíti a koronát. Ha nem merül fel komplikáció, a pótfog úgy néz ki és működik, mint a természetes fogak.

Fájdalmas az implantáció?

Az implantáció jóval kevesebb kényelmetlenséggel jár, mint például a foghúzás. Többnyire a beavatkozás egyik eleme sem fájdalmas, a fogorvos szükség esetén érzéstelenítéssel biztosítja a kellemetlenségek elkerülését.  A beavatkozás utáni enyhe fájdalom és duzzanat pedig szükség esetén fájdalomcsillapítókkal kezelhető.

Mik az implantátumok előnyei?

·      Jobb megjelenés. Az implantátumok úgy néznek ki és nagyjából hasonló érzést is keltenek a szájban, mint a saját fogak.

·      Nem roncsolják a többi fogat. A hidakkal szemben az implantátumoknál nem kell hozzányúlni a többi foghoz, így az egészséges fogak érintetlenek maradnak.

·      Tartósság. Az implantátumok hosszú évekig kitartanak, megfelelő ápolással nagy részük akár egy életen keresztül.

·      Kényelem. A műfogsorral szemben az implantátumokat nem kell naponta eltávolítani. Emellett a beszédet és a rágást sem akadályozzák.

Máshogy kell ápolni az implantátumot, mint a természetes fogakat?

Pontosan ugyanúgy kell őket gondozni, mint a természetes fogakat, beleértve a mosást, fogselyemhasználatot és a fogorvos rendszeres látogatását.