Az online fogászati asszisztens

Belépés

Jelszó helyreállítás


Regisztráció páciensként Regisztráció szakemberként, intézményként Change to English

Regisztráció

Mit lehet tenni a fogászati praxisokban kialakuló stressz ellen?

  • 2018-09-25 09:37:06

A fogászati szakemberek élete könnyen stresszessé válhat. A szakmai nyomás mellett gyakran foglalkozniuk kell a rendelőben felmerülő egyéb problémákkal is. A sokfelé irányuló koncentráció pedig túlfeszítetté és élvezhetetlenné teheti a munkát, illetve a rendelő hatékony működését is veszélyezteti. Megpróbálunk néhány javaslattal hozzájárulni a gondok enyhítéséhez. 

A folyamatos stressz visszafogja a fejlődést, súlyosabb esetben akár lehetetlenné is teszi a mindennapi munkavégzést. Érdemes tehát megfontolni néhány változtatást, amik segítenek kiküszöbölni vagy legalább enyhíteni a feszültségeket, kiegyensúlyozottabb munkahellyé téve a rendelőt.

Rendezetlen beosztás

A rosszul szervezett és egyenetlen beosztás a stressz egyik legnagyobb kiváltója a fogászati rendelőkben. Ismerős, hogy egyik időszakban levegőt venni sincs idő, a másik viszont tele van üresjáratokkal? A meg nem jelenő páciensek csak súlyosbítják ezt a problémát. 

Érdemes beosztani vagy akár felvenni valakit arra, hogy koordinálja a munka ütemezését. Ideális esetben ő nem csupán arra figyel, hogy a páciensek egyenletesen érkezzenek, hanem a nem megjelenő páciensekre és az utolsó pillanatban lemondott időpontokra is tervet dolgozik ki, hogy ne legyenek fölöslegesen üres időszakok. Nagyon fontos az is, hogy tisztában legyen az adott feladathoz szükséges időtartammal, hogy ne szervezzen 60 perces kezeléseket 30 percre vagy fordítva. 

Az ütemezés jó kialakításában nagy segítséget nyújthat a fogászvilág.hu időpontfoglalási rendszere


Konfliktusok 

Bármilyen kicsi vagy nagy a csapat, mindig érdemes figyelni a kollégák között felmerülő konfliktusokra. A negatív érzéseket nem szabad a szőnyeg alá söpörni, mert egyre nagyobb feszültségeket eredményezhetnek, ami nemcsak a munka hatékonyságát csökkenti, hanem akár felmondásokhoz is vezethet. 

Fontos a konfliktusokat minél hamarabb kezelni, az érintettekkel átbeszélni őket, és megoldásokat keresni. Ezeket a beszélgetéseket pozitív hangnemben, senkit nem hibáztatva érdemes folytatni.

Emellett segíthet a konfliktusok elkerülésében, ha a munkaköri kötelességek pontosan meg vannak határozva, így a felelősségek tisztázatlansága nem okozhat súrlódásokat. Teljesen kiküszöbölni a nézeteltéréseket valószínűleg ezekkel a módszerekkel sem lehetséges, de minél kevesebb a táptalajuk, annál könnyebbé válik a kezelésük.


A páciensek nem fogadják el a javasolt kezelést

Frusztráló, amikor egyes páciensek nem hallgatnak a javaslatra, és nem kérik a szakember által szükségesnek tartott kezelést. Tanácsos ebben az esetben, a lehetőségekhez képest alaposan elmagyarázni nekik, hogy milyen következményekkel járhat a kezelés elhalasztása. Az ilyen típusú beszélgetések ráadásul abban is segítenek, hogy a páciensek elkötelezettebbek legyenek a rendelő mellett. 


Díjak emelése

Sok fogorvos nem emeli az árait, mert attól fél elveszíti a pácienseit, ha így tesz. Az díjak gyakran így évekig nem változnak. Sokáig a piaci árak alatt dolgozni azonban, a napi problémákból fakadó stressz mellett, akár súlyos pénzügyi gondokat is eredményezhet.  Érdemes bevezetni olyan díjszabást, ami sem a páciensekre nem ró túl nagy terhet, sem a rendelőre. A környékbeli fogorvosok árainak és szolgáltatási színvonalának vizsgálatával ki lehet alakítani egy elképzelést arról, hogy milyen árak reálisak a saját praxisunkban.


Forrás:

https://www.dentistryiq.com/articles/2018/06/is-one-of-these-common-problems-causing-stress-in-your-...


Meghívás